Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Vindbaarheid in Google
Wil je beter vindbaar worden in Google? Dan moet je website geoptimaliseerd te worden voor zoekmachines op de diverse zoektermen. Bij zoekmachine optimalisaties (SEO) kijken wij altijd naar een viertal pijlers: techniek, populariteit, content en bezoekersgedrag.
Plan van aanpak
Website/ webshop optimaliseren
Er zijn verschillende manieren waarop websites geoptimaliseerd kunnen worden voor de zoekmachines.
Als startpunt voeren we een zoekwoordonderzoek uit. Hiermee brengen we in kaart op welke zoektermen rondom jouw producten en/of diensten wordt gezocht, de mate van concurrentie op dat zoekwoord, de huidige ranking van je website op die zoektermen en de moeilijkheidsgraad om organisch beter te ranken op dat zoekwoord. Het resultaat hiervan is een goed nulpunt; we achterhalen jouw huidige ranking en we formuleren een aantal concrete kansen. Het zou immers zonde zijn om heel veel aandacht te besteden aan een zoekterm waar niemand op zoekt.
Om aan te sluiten bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep brengen we in kaart welke doelgroepen interessant zijn voor jouw bedrijf. We zoomen in op het zoekgedrag van iedere doelgroep; welke geografische factoren zijn van belang, op welke termen zoekt de doelgroep en hoe gedraagt de doelgroep zich online? Door de doelgroepen helder te beschrijven is duidelijk wie we moeten gaan bereiken met welke boodschap. De uitkomst is een helder en duidelijk stappenplan waar jij echt verder mee kan.
Om goed te scoren in zoekmachines is het noodzakelijk om zoekmachine vriendelijke teksten te schrijven. Omdat het schrijven van de juiste teksten met de juiste boodschap een vak apart is helpen we je daar graag bij! Bij het schrijven van teksten houden we rekening met jouw organisatie, de boodschap voor jouw doelgroep, je doel, de focus zoekwoorden en de leesbaarheid van teksten. Heb je al een aantal teksten geschreven, maar wil je deze graag laten reviewen? Dan kunnen we je ook helpen door jouw teksten te redigeren, zodat deze zoekmachine vriendelijk geschreven worden.
Door het uitvoeren van een technische SEO-scan onderzoeken we of jouw website voldoet aan de laatste technische wensen en eisen om goed vindbaar te zijn. We onderzoeken of jouw website op de juiste manier geïndexeerd kan worden door de zoekmachines en of deze goed bereikbaar is voor jouw doelgroep. We doorlopen de hele website en onderzoeken waar we technische verbeterpunten kunnen behalen. Actiepunten dragen we aan, zodat deze pragmatisch kunnen worden opgepakt.
Een goede bezoekerservaring op de website draagt bij aan een betere ranking. Als bezoekers op een pagina blijven na het klikken op een zoekresultaat, en dus niet terugkeren naar de zoekresultaten, betekent dat dat jouw website aansluit bij de behoefte van de bezoeker en dat de bezoeker heeft gevonden wat zij zoekt. Om de bezoeker op de website te behouden is het belangrijk om relevante content aan te bieden. Alleen dan zal de bezoeker de tijd nemen om de tekst grondig te lezen. Het aanbieden van relevante content begint al bij de weergave in de zoekresultaten (meta data). Door het UX advies wordt de website geanalyseerd op bezoekersgedrag door middel van data. Het doel van het advies is om de gebruiksvriendelijkheid van de website te verbeteren.
SEO-maandbeheer
Naast het eenmalig in kaart brengen van SEO-kansen voor een optimale vindbaarheid is het van belang om je SEO-scores continu te monitoren. Dat doen we graag voor je! We optimaliseren je website maandelijks aan de hand van zoekmachine posities, we breiden de website uit met nieuwe relevante zoektermen en houden jouw concurrentie in de gaten. Elke maand ontvang je van ons een maandrapportage met de resultaten, uitgevoerde acties en nieuwe actiepunten. Zo blijf je op de hoogte en nemen we jouw werk uit handen.
Bekijk hier wat onze klanten over ons vertellen
Dit met een speciale recensie module die gekoppeld is aan Google Maps. Zodoende is het niet alleen toonaangevend, ook nog eens reputatie verbeterend.